Τετάρτη, 20 Οκτωβρίου 2010

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ, κ. ΙΓΝΑΤΙΟ _______________________________________

Βόλος, 19 Οκτωβρίου 2010

Σεβασμιώτατε την ευχή σας,


Είμαστε μια ομάδα νέων της Ι.Μ. Δημητριάδος, από διάφορες ενορίες του πολεοδομικού συγκροτήματος του Βόλου και προσφάτως λάβαμε την απόφαση να σας αποστείλλουμε τούτη την επιστολή με πολύ πόνο και μετά από μια έντονη περίοδο προσευχητικής αγωνίας, εις τρόπον ώστε να λάβουμε ενεργή θέση σε επίκαιρα ζητήματα τα οποία μας απασχολήσαν στις συζητήσεις μας τον τελευταίο καιρό, και εις τα οποία εσείς προσωπικά μετείχατε ουσιαστικώς με το αξίωμα του Επισκόπου της περιοχής μας.

Αποφασίσαμε λοιπόν εμείς "το ανώνυμο πλήρωμα" της Τοπικής Εκκλησίας διά πρώτη -και ελπίζουμε τελευταία- φορά να τοποθετηθούμε ΕΠΩΝΥΜΩΣ, πάνω σε θέματα τα οποία μας προβλημάτισαν (επιεικής ο χαρακτηρισμός) και τα οποία θα περιγράψουμε όσο το δυνατόν πιο σύντομα γίνεται, και κατόπιν θα σας παρουσιάσουμε τα πορίσματα των αναλύσεών μας πάνω σ' αυτούς τους νεανικούς (και όχι μόνο) προβληματισμούς.

Όπως θα αντιλαμβάνεστε Σεβασμιώτατε, εμείς οι νέοι έχουμε μία άριστη σχέση με την τεχνολογία και καθώς ζούμε στην απόλυτη εποχή της "κοινωνίας της πληροφορίας και των εικόνων", δεν θα μπορούσαν να μας ξεφύγουν κάποιες από τις δραστηριότητές σας, οι οποίες διεξάγονται -εν πολλοίς- εν κρυπτώ, τουλάχιστον όσον αφορά την πλατιά μάζα του χριστεπώνυμου πληρώματος της Αγιωτάτης ημών Τοπικής Εκκλησίας. Τούτη η ένοχη μυστικοπάθεια από μέρους σας εκτιμούμε ότι ήρθε η ώρα να τελειώσει, και ευελπιστούμε εσείς ο ίδιος πρώτος να αντιστρέψετε αυτή την προβληματική εικόνα. Τα ζητήματα λοιπόν που μας απασχόλησαν είναι καθαρά εκκλησιαστικά-θεολογικά, πολύ γνωστά σε εσάς, άγνωστα όμως για τους περισσότερους, και είναι τηλεγραφικά τα εξής: α) το μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία και ο τρόπος (ή η μέθοδος) που πρέπει αυτό να διδάσκεται, β) η λειτουργική ανανέωση (ή αναγέννηση) και γ) η λεγομένη "μεταπατερική θεολογία".

Α) Μάθημα των θρησκευτικών

Ήμασταν από καιρό Σεβασμιώτατε γνώστες των εκσυγχρονιστικών σας απόψεων γύρω από διάφορα θέματα που ταλανίζουν την Εκκλησία κυρίως τα τελευταία έτη. Έτσι καθόλου δεν μας σόκαρε, αν και είσαστε επικεφαλής της Συνοδικής Επιτροπής σε θέματα Παιδείας, η διαρκής και αταλάντευτη θέση σας, ότι το μάθημα των θρησκευτικών θα πρέπει να απευθύνεται σ' όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως προέλευσης, ταυτότητας, πεποιθήσεων κτλ. (βλ.http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=1757), συντασσόμενος ουσιαστικά με τις "προοδευτικές" θέσεις του (αντιχριστιανικού) Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, όπως αυτές εκφράζονται δια στόματος του καθηγητού Σταύρου Γιαγκαζόγλου, Σύμβουλου του Π.Ι. , και εκ των βασικών διαμορφωτών τούτης της αποδομητικής θέσης , πως δηλ. το μάθημα πλέον δεν θα πρέπει να είναι ομολογιακό-κατηχητικό, αλλά ανοιχτό, πλουραλιστικό και έχοντας ξεκάθαρα μορφωτικό- γνωσιολογικό περιεχόμενο να είναι υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως ομολογίας ή θρησκεύματος κτλ. (βλ.http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=1455). Εκείνο όμως που κάπως μας εξέπληξε ήταν η καταλυτική στήριξή σας, στη διασπαστική κίνηση που επιχείρησαν οι "μονδέρνοι" ευρω-θεολόγοι με τους οποίους συναναστρέφεστε, και αναφερόμαστε ασφαλώς στους περί τους 40 θεολόγους του "ΚΑΙΡΟΥ", μιας νέας ομάδος, που έχει σκοπό ξεκάθαρο να παρακάμψει το επί δεκαετίες επίσημο όργανο των θεολόγων, την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ), και να προωθήσει με την αμέριστη συμπαράσταση και αρωγή της Συνόδου, δια μέσου υμών και της επισήμου θεσμικής σας θέσεως, όλα τα αντίχριστα και αθεολόγητα σχέδια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, τα οποία κάνουν λόγο για θρησκειολογικό μάθημα των θρησκευτικών, ή για αφαίρεση των χριστιανικών συμβόλων από τις σχολικές αίθουσες (όπως έχει προτείνει επανειλημμένως ο "πολύς" κ. Γιαγκαζόγλου), ή η κατάργηση του αγιασμού στην έναρξη του σχολικού έτους και άλλα πολλά "χαριτωμένα". Και βέβαια όλοι αυτοί οι "αλχημιστές" της θεολογικής επιστήμης στεγάζονται συχνά-πυκνά, ως επίσημοι προσκεκλημένοι σας, στην περιβόητη "Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών" Βόλου, η οποία έχει χαρακτηριστεί πανελλαδικώς από όλες τις τάξεις των πιστών ως προπύργιον του Οικουμενισμού αλλά και του ψευτοπροοδευτισμού!

Όμως ειλικρινά Σεβασμιώτατε, έχετε αναρωτηθεί πως αισθανόμαστε με αυτές τις απαράδεκτες θέσεις σας, όλοι εμείς και ιδιαίτερα όσοι εξ ημών έχουμε μικρά παιδιά, τα οποία στέλνουμε στο σχολείο με την ελπίδα να μάθουν, έστω στοιχειωδώς τη σήμερον ημέρα "του Θεού τα γράμματα"; Διότι Σεβασμιώτατε μοιάζει, εκτός από τις "τόπ κλάς" δημόσιες σας σχέσεις, να μην σας απασχολούν οι προβληματισμοί των Χριστιανών γονέων, και ειδικά σε μια περίοδο που τα πάντα καταρρέουν. Εν ολίγοις δίνεται προς τα έξω την εικόνα, πως "οι καιροί έχουν παρέλθει", κι ότι σκοπός της Εκκλησίας πλέον δεν είναι να μεταπλάσει τον κόσμο, αλλά να μεταπλαστεί η ίδια από εκείνον. Προτιμάτε τη φτηνή λύση, το μάθημα των θρησκευτικών να μην προσβάλει τη μειοψηφία του πληθυσμού, υπακούοντας στα νεοεποχίτικα κελεύσματα του Υπουργείου (πάλαι ποτέ εθνικής και νύν νεοταξικής) Παιδείας, υποθηκεύοντας και καταδικάζοντας το μέλλον των ίδιων των παιδιών μας. Χρυσώνεται μάλιστα και το χάπι, αναφέροντας πως κατ' αυτόν τον τρόπο θα μπορούσε το μάθημα να παραμείνει υποχρεωτικό.

Μα, αν είναι έτσι Σεβασμιώτατε, τότε εμείς οι Ορθόδοξοι προτιμούμε το μάθημα να παραμείνει προαιρετικό, καθότι πλέον εμείς θα επιλέγουμε να μην παρακολουθούν το μάθημα τα παιδιά μας, αφ' ης στιγμής που αυτό θα έχει απωλέσει τον ομολογιακό-κατηχητικό του χαρακτήρα. Γιατί Σεβασμιώτατε, θα πρέπει η Ορθόδοξη Ελλάδα να υποτάσσεται διαρκώς στις παράλογες απαιτήσεις της μειοψηφίας, ή μιας γνωστής ομάδος γενίτσαρων που χρηματοδοτούνται δια μέσου των ποικιλόνυμων ΜΚΟ από διάφορα εξωθεσμικά κέντρα και να μην επικρατεί η αρχή της πλειοψηφίας, ως συμβαίνει σε όλες τις υπόλοιπες δημοκρατίες του πλανήτη; Και γιατί να μην μεττέχουν της ελληνικής παιδείας και παράδοσης όσοι φιλοξενούνται στη χώρα μας, όπως θα γινόταν σε οποιαδήποτε άλλη χώρα του κόσμου; Αντί η Εκκλησία να δεί την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στον ελλαδικό χώρο ως ευκαιρία για νέα ιεραποστολή, προτιμά να συντάσσεται με τις νεοεποχίτικες σκοτεινές δυνάμεις που μιλούν για "ανοχή στην πολυπολιτισμικότητα", "σεβασμό στη διαφορετικότητα" και άλλα πολυπολιτισμικότητα"νεοταξικά φαιδρά. Όμως όπως αναφέρει και ο μεγάλος Παιδαγωγός της Εκκλησίας μας, ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος "την ευθύνη για το γεγονός ότι ο κόσμος δεν γνωρίζει τον Χριστό, δεν την έχουν αυτοί που είναι εκτός Εκκλησίας, αλλά αυτοί που ισχυρίζονται ότι είναι εντός". Έσεις Σεβασμιώτατε, είσθε σε θέση τελικά να συναισθανθείτε τη δική σας ευθύνη ενώπιον του Θεού;

Β) Λειτουργική ανανέωση (ή αναγέννηση)

Πρόσφατα Σεβασμιώτατε, στον χαιρετισμό που απευθύνατε εις την έναρξη του Λειτουργικού Συμποσίου που διοργάνωσε η Μητρόπολή μας, ξεδιπλώσατε για μία ακόμη φορά τις νεωτεριστικές σας απόψεις σχετικά με τον τρόπο που θα πρέπει στο μέλλον να τελείται η Θεία Λειτουργία. Αφού χαρακτηρίσατε το βυζαντινό τυπικό ...βαρύ (!!) , εν συνεχεία προτείνατε τον χρονικό περιορισμό της Θ.Λ. στη μία ώρα (!!), αλλά και τη χρονική μετάθεση αυτής από το πρωί στο εσπέρας, θεωρώντας ότι οι πρωινές ακολουθίες αποτελούν εμπόδιο στους νέους για να προσέλθουν στην Εκκλησία (βλ.http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=3508). Μάλλον Σεβασμιώτατε, βρίσκεστε πολύ μακριά από την ψυχολογία των νέων ανθρώπων για να διατυπώνετε τόσο αφελείς απόψεις. Εμείς οι νέοι που εκκλησιαζόμαστε τακτικά ποτέ δεν ενοχληθήκαμε για τα ανωτέρω. Αλλά είμαστε σε θέση να σας διαβεβαιώσουμε πως ούτε και η πλειοψηφία των νέων που δεν εκκλησιάζεται, νοιάστηκε ποτέ για τέτοιου είδους θέματα. Να είστε δέ σίγουρος, πως κι αν ακόμα μεταθέσετε τη Θ.Λ. κατά τις απογευματινές ώρες, ουδείς εξ όσων δεν εκκλησιάζονται, πρόκειται να θυσιάσει τον απογευματινό του καφέ, για να ...κατακλύσει τους Ιερούς Ναούς της πόλεως. Απλούστατα, διότι τα αίτια της αποχής της νεολαίας από τα εκκλησιαστικά δρώμενα, δεν είναι τόσο ρηχά, όσο εσείς θέλετε (;) να πιστεύετε. Με εκπτώσεις όπως οι ανωτέρω, αλλά και όπως η περιβόητη μετάφραση των λειτουργικών κειμένων, ποσώς ασχολείται η άθρησκη σημερινή νεολαία. Αντί να αναδείξετε Σεβασμιώτατε το μεγάλο όπλο της Ορθοδόξου Πίστεως, ήτοι τον αστείρευτο πλούτο της Παραδόσεως, εσείς προσπαθείτε να αντιπαρατάξετε στο κοσμικό "φάστ φούντ" της σύγχρονης ζωής, όχι μια άλλη πρόταση ζωής που θα "τραβήξει" τους νέους από το υπαρξιακό αδιέξοδο στο οποίο ήδη βρίσκονται, αλλά ένα εκκλησιαστικό "φάστ φούντ", εμπνευσμένο προφανώς από την πλήρως αποχριστιανοποιημένη και άρα αιρετική Δύση. Οι νέοι σήμερα αδιαφορούν για την Εκκλησία ακριβώς για αυτόν τον λόγο: διότι βλέπουν μια Εκκλησία να συμπλέει με τον Κόσμο και -το χειρότερο- με τα συμφέροντα αυτού. Άρα βλέπει η νεολαία μια Εκκλησία που δεν του προσφέρει κάτι το διαφορετικό και γι' αυτό του είναι παγερά αδιάφορη.

Είναι επίσης γνωστό Σεβασμιώτατε, πως είσθε ένας εκ των θερμότερων υποστηρικτών της λεγομένης "λειτουργικής ανανέωσης", δηλαδή υπέρ της μεταφράσεως λειτουργικών κειμένων και ευχών από το πρωτότυπο στην δημοτική. Και το αποδεικνύετε μάλιστα στην πράξη, καθότι έχετε καθιερώσει σε ορισμένες περιπτώσεις να διαβάζονται, ακόμη και από εσάς τον ίδιο ευχές του γάμου π.χ. στην δημοτική, παραβιάζοντας σχετική οδηγία της Ιεράς Συνόδου, η οποία απαγορεύει την μετάφραση οποιασδήποτε λειτουργικής ή άλλης πράξεως. Σας το λέμε λοιπόν ρητά και κατηγορηματικά, προτού ακόμη προχωρήσουμε σε περαιτέρω ανάλυση για το θέμα, πως αν συνεχίσετε να αναγινώσκετε εσείς ή άλλος ιερεύς της Μητροπόλεως, ευχές ή λειτουργικά κείμενα στην δημοτική, θα αποχωρούμε ευθύς αμέσως από τους Ναούς, εις ένδειξιν διαμαρτυρίας. Το θέμα δεν είναι τόσο η παραβίαση μιας αποφάσεως (την από 14/4/2010 ) της Συνόδου (που ασφαλώς και είναι θέμα), αλλά βαθύτερο, καθότι με την κίνησή σας αυτή αμφισβητείτε το σύνολο της λειτουργικής παραδόσεως, με το ευτελές επιχείρημα, πως οι νέοι δεν κατανοούν τη Θ.Λ. κτλ. Στο σημείο αυτό Σεβασμιώτατε όμως θα πρέπει να μας εξηγήσετε, πως αντιλαμβάνεστε τη συμμετοχή των πιστών στη Θ.Λ.: είναι μέθεξη (=επικοινωνία καρδιακή με το Θεό) ή λογική κατανόηση; Διότι αν ισχύει το πρώτο τότε οι μεταφράσεις είναι παντελώς περιττές. Αν ισχύει το δεύτερο, τότε οδηγούμαστε σε έναν φιλοσοφικό χριστιανισμό, στηριγμένο στον ορθό λόγο και τη νοησαρχία, ο οποίος ικανοποιεί μερικώς την ανθρώπινη περιέργεια, δίνοντας -το πολύ- απαντήσεις σε διάφορα θέματα καθημερινότητας ή διατυπώνοντας κανόνες "καλής" συμπεριφοράς (ηθικισμός, καθηκοντολογία), και άρα ανατρέπεται εκ βάθρων όλη η Ορθόδοξη Θεολογία, όπως αυτή εκφράστηκε από τον κορυφαίο Θεολόγο της δευτέρας χιλιετίας, Άγιο Γρηγόριο Παλαμά, και η οποία σε αδρές γραμμές έχει τη βάση της στην νοερά προσευχή και την άσκηση, που οδηγούν στην κάθαρση απ' τα πάθη, και εν τέλει στο κατά Χάριν φωτισμό που αναβιβάζει στην ανώτερη βαθμίδα τελειώσεως, τη Θεοπτία. Μια λογική προσέγγιση συνιστά έλλειμα αληθινής Ορθόδοξης Θεολογίας, καθότι όπως αναφέρει και ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος, αυτού του είδους η θεολογία είναι καθαρά επιφανειακή, και στηρίζεται στην πρακτική ωφελιμότητα. Φυσικά λοιπόν, και δεν ισχυεί αυτή η θεωρία της λογικής κατανόησης, καθότι οι Ορθόδοξοι θεολογούν "αλιευτικώς" και όχι "αριστοτελικώς", όπως σημειώνει με έμφαση ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος. Ο Θεός, Σεβασμιώτατε, δεν ανακαλύπτεται με την λογική, αν κατανοούμε ή όχι διανοητικά τα κείμενα, αλλά ο Θεός αποκαλύπτεται σε κάθε ταπεινή και καλοπροαίρετη ψυχή και εν συνεχεία η λογική διατυπώνει, κατά το δυνατόν, αυτή την Αποκάλυψη.

Είμαστε λοιπόν πέρα για πέρα αρνητικοί σε όλες αυτές τις επιπόλαιες ενέργειές σας, επιπρόσθετα διότι και όλοι οι σύγχρονοι Άγιοι του καιρού μας, ήσαν και εκείνοι σφόδρα αντίθετοι με τις λειτουργικές μεταφράσεις. Ο γέροντας Παϊσιος, ο γέροντας Πορφύριος, ο γέροντας Σωφρόνιος, ο π. Ιάκωβος Τσαλίκης, ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος κ.α., ουδέποτε συναίνεσαν σε τούτο το εγχείρημα, και αυτό διότι εγνώριζαν καλύτερα από όλους μας ως Θεόπτες που ήσαν, ότι η γλώσσα που χρησιμοποιεί επί τόσους αιώνες η Εκκλησία μας στη Λατρεία είναι η καλύτερη για να αποδώσει τα λειτουργικά κείμενα λόγω της ιεροπρέπειας, της ακρίβειας και της λογικότητός της. Όπως εξηγεί πολύ ωραία ο καθηγητής-φιλόλογος Φώτης Σχοινάς, "η όποια μετάφραση θα προδώσει δραματικά τη νοηματική εμβέλεια του πρωτοτύπου και θα δυσχεράνει σε μεγάλο βαθμό τη διανοητική κατανόησή της, αντί να τη διευκολύνει. Οι λόγοι είναι πολλοί: η δημοτική υστερεί σε εκφραστικές δυνατότητες σε σχέση με τον αρχαίο ελληνικό λόγο. Αδυνατεί επίσης να αποδώσει με την ίδια νοηματική πυκνότητα τις μετοχές και τα απαρέμφατα, όπως και τις λεπτές εννοιολογικές αποχρώσεις των εμπρόθετων προσδιορισμών". Αυτό έχει ως άμεσο κίνδυνο την πιθανή κακοποίηση και παρερμηνεία των δογματικών εκφράσεων και άρα την εμφάνιση νέων αιρέσεων. Παρόμοια είναι και η θέσις του πασίγνωστου καθηγητού γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Γεωργίου Μπαμπινιώτη, πως δηλαδή η Θ.Λ. πρέπει να τελείται στην γλώσσα του πρωτοτύπου, "...γιατί οι λέξεις στο πέρασμα από τη μια γλώσσα στην άλλη γλώσσα χάνουν σε σημαντικό βαθμό το σημασιολογικό τους περιεχόμενο και το βιωματικό τους φορτίο, στοιχεία απαραίτητα στον μυστηριακό χαρακτήρα της Θ.Λ.".

Ποιός ο λόγος λοιπόν Σεβασμιώτατε που επιμένετε τόσο; Γιατί συντάσεστε σε τέτοια κρίσιμα ζητήματα με τις δυνάμεις του αφελληνισμού, οι οποίες κάθε μορφή υγιούς αντίστασης την χαρακτηρίζουν ως εθνικισμό και ρατσισμό; Ισχυρίζεστε με αρκετή δόση λαϊκισμού, κατά την ταπεινή μας γνώμη, ότι "αν ερχόταν σήμερα ο Χριστός θα μιλούσε την γλώσσα των νέων" (βλ.http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=2230).

Δηλαδή; Μήπως θα μιλούσε στην "αργκό", ή τα περίφημα "γκρικλις" (greeklish); Αστεία πράγματα! Πρώτα απ' όλα ο Χριστός είναι διαρκώς παρών, Σεβασμιώτατε, και είναι Εκείνος που μέσα απ' την ανθρώπινη ιστορία επέλεξε σε ποιά γλώσσα θα γραφεί το Ευαγγέλιο, και αυτή δεν ήσαν άλλη από την Ελληνική γλώσσα. Έτσι κατ' αυτόν τον τρόπο, το πιο τέλειο βιβλίο γράφτηκε, κατά παραχώρηση Θεού στην πιο τέλεια γλώσσα που εμπνεύστηκε η ανθρωπίνη διάνοια. Ετούτη τη γλώσσα, εμείς οι Νεοέλληνες δεν έχουμε δικαίωμα να την ξεριζώσουμε και να την πετάξουμε, απλούστατα διότι είναι η πολύτιμη κληρονομιά μας, είναι η δική μας γλώσσα! Εμείς δεν είμαστε ούτε Σλάβοι, ούτε κάποιο άλλο γένος. Πώς είναι λοιπόν δυνατόν να μεταφράσουμε την ίδια μας τη γλώσσα Σεβασμιώτατε; Εδώ οι περισσότεροι εκ των νέων ανθρώπων, και μάλιστα από την παιδική τους ηλικία, μυσταγωγούνται σε ξενόγλωσσα ακούσματα, χωρίς να κατανοούν ούτε τους στίχους, όπως επισημαίνει λίαν ευστόχως σε ποιμαντορική ανακοίνωσή του, επί του θέματος, ο Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ (βλ. http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=4764:2010-04-16-08-13-48&catid=25:2009-12-18-08-37-46).

Μήπως αυτό σας λέει κάτι Σεβασμιώτατε, "για την γλώσσα που (δήθεν) δεν κατανοούν οι νέοι μας;". Διότι αποδεικνύεται περίτρανα, πως οι νέοι αυτό που "γουστάρουν" να ακούσουν, θα το ακούσουν με τις ώρες κι ας μην καταλαβαίνουν "γρί". Αν πάντως πάλι ενδιαφέρεστε τόσο πολύ να κατανοούμε (και με τη λογική) τα ιερά κείμενα, η λύση δεν είναι να καταργήσετε την πρωτότυπη λειτουργική γλώσσα (πονάει χέρι-κόψει χέρι), αλλά θα μπορούσατε κάλλιστα ως Μητρόπολη να οργανώσετε τμήματα φροντιστηριακού τύπου σε διάφορες ενορίες, στις οποίες θα διδάσκετε στη νεολαία η γλώσσα του Ευαγγελίου, θα μπορούσαν να επανασυσταθούν με λίγα λόγια σ' αυτούς τους δύσκολους καιρούς που διάγουμε κάτι σαν "κρυφά σχολειά", όπως έκαναν κατά την Τουρκοκρατία και οι Άγιοι Κολλυβάδες Πατέρες, όταν και τότε κινδύνευε να ξεριζωθεί η γλώσσα.

Επιπλέον μία ακόμη λύση στο πρόβλημα όπως επισημαίνει σε πρόσφατη συνεντευξή του γύρω από το θέμα, ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος, είναι και το κήρυγμα (βλ. http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=2272).

Γι' αυτό το λόγο υπάρχει το κήρυγμα. Για να εξηγεί ο ποιμήν τα υψηλά θεολογικά νοήματα που τυχόν δεν γίνονται κατανοητά και να κατηχεί γενικότερα το χριστιανικό ποίμνιο. Ο Χριστός λοιπόν δεν χρειάζεται ανανέωση Σεβασμιώτατε, αλλά μάλλον οι Χριστιανοί (κλήρος και λαός) χρειάζεται να αναγεννηθούν και να αφήσουν κατά μέρος την (ψευτο)προοδευτικότητα που οδηγεί στην κατεδαφιστικότητα. Η Παράδοση δεν πάλιωσε, οι Χριστιανοί μαράζωσαν. Όπως άλλωστε διερωτούνταν και ο σπουδαίος γέροντας του καιρού μας, ο μακαριστός π. Αθανάσιος Μυτηληναίος, "είναι δυνατόν να αμφισβητηθεί ένας θησαυρός; Είναι δυνατόν ένας θησαυρός να θεωρηθεί πολύς και βαρύς; Είναι δυνατόν να ισχυριστεί κανείς πως ένας θησαυρός πάλιωσε;".

Γ) "Μεταπατερική" θεολογία

Οι δυσάρεστες όμως εκπλήξεις από μέρους σας δεν σταματούν εδώ Σεβασμιώτατε, καθότι την πιο μεγάλη πίκρα, μας την προσφέρατε στις αρχές αυτού του καλοκαιριού, σε μια περίοδο που τα βλέμματα των περισσοτέρων Ορθοδόξων ήταν στραμμένα εις την Κύπρο και στον Πάπα που αλώνιζε στο μαρτυρικό νησί, όταν και φιλοξενήσατε στο "καμάρι" σας, στην "Ακαδημία", τετραήμερο συνέδριο με θέμα "νεοπατερική σύνθεση ή μεταπατερική θεολογία;". Ένα συνέδριο που Πανορθοδόξως ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων και στο οποίο μόνο τυχαίο δεν ήταν το γεγονός ότι εξέλειπαν παντελώς παραδοσιακές φωνές, αλλ' αντιθέτως συμμετείχαν κυριολεκτικά οι "πυρηνικές" κεφαλές της Παναιρέσεως του Οικουμενισμού (όπως χαρακτήρισε την οικουμενική κίνηση ο προσφάτως ανακηρυχθέντας Άγιος από τη Σερβική Εκκλησία, π. Ιουστίνος Πόποβιτς) που εκπροσωπούν την Ορθοδοξία σε διάφορα διαχριστιανικά και διαθρησκειακά φόρουμ και εκδηλώσεις. Από τον "πολύ" Μητροπολίτη Περγάμου, κ. Ιωάννη Ζηζιούλα (τακτικό θαμώνα της "Ακαδημίας"), ο οποίος συντονίζει "πανορθοδόξως" την οικουμενιστική ορχήστρα, ως τον Νο2 της Ρωσικής Εκκλησίας και "υπουργό εξωτερικών" του νέου Πατριάχη Μόσχας Κυρίλλου, τον Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ, Ιλαρίωνα (που υπήρξε ο μεγάλος απόντας του συνεδρίου, και του οποίου η εισήγηση απλά αναγνώσθηκε). Οι δέ εισηγήσεις των εκλεκτών σας προσκεκλημένων, άφησαν άφωνους όσους παρακολουθούσαν διαδυκτιακά το συνέδριο, και ως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις, κατά τα νεοταξικά ειωθότα, διατυπώνονταν "πονηρά", είτε με τη μορφή (καταφατικών) ερωτήσεων, είτε με τη μορφή "απλών προτάσεων". Έτσι λοιπόν γίναμε μάρτυρες εισηγήσεων του στίλ "προς μια ορθόδοξη θεολογία των θρησκειών" (!!) κάποιου π. Εμμανουήλ Κλάψη (βλ. http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=2570), αναπτύσσοντας το κλασσικό πλεόν εις τους οικουμενιστικούς κύκλους δίλημμα, "εάν η σωτηριώδης χάρις του Θεού περιορίζεται μόνο εντός των κανονικών ορίων της Ορθόδοξης Εκκλησίας, ή (σσ. άκουσον-άκουσον) εκτείνεται σε ...διαφορετικό βαθμό και πρότυπο σε άλλες χριστιανικές εκκλησίες, σε κοινότητες άλλων ...ζωντανών πίστεων, σε αγνωστικιστές, ή ακόμη και σε άθεους(!!!)". Ή της εισηγήσεως του Pavel L. Gravrilyuk με θέμα <<ο χριστιανικός ελληνισμός του Φλωρόφσκυ. Μια κριτική αξιολόγηση>> (βλ. αξιολόγηση" http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=2549), όπου ο ομιλητής κατέληξε στο πρωτοφανές συμπέρασμα (το οποίο και αμέσως υιοθετήθηκε και έγινε παντιέρα των Οικουμενιστών) ότι: "...η εξιδανίκευση από τον Φλωρόφσκυ του Χριστιανικού Ελληνισμού φαίνεται να έχει ευνοήσει την εμφάνιση, αυτού που θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί, ως "πατερικός φονταμενταλισμός", "εκκλησιαστική θριαμβολογία", μια στάση πνευματικής υπεροχής έναντι του "άλλου" της Δύσης, ένας πνευματικός απομονωτισμός, και μια ελληνοκεντρικότητα που αγγίζει την ειδωλολατρεία..." (!!!). Σε άλλη εισήγηση η κα Ελένη Κασσελούρη - Χατζηβασιλειάδη (βλ. http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=2563)
ανέπτυξε ένα ακόμη προσφιλές θέμα του Π.Σ.Ε. (παγκοσμίου συμβουλίου των "εκκλησιών", ή πιο σωστά των αιρέσεων) με τίτλο: "η φεμινιστική θεολογία και η συναφειακότητα της: πρόκληση ή ευκαιρία για την ορθόδοξη θεολογία;". Εδώ ήρθε να στηρίξει την ομιλήτρια με τη δική του εισήγηση, το "δεξί σας χέρι" Σεβασμιώτατε, ο περισπούδαστος δρ. θεολογίας, Παντελής Καλαϊτζίδης, υπεύθυνος και συντονιστής της "Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών", καθώς επίσης πασίγνωστος στο πλήρωμα της Τοπικής μας Εκκλησίας, για τις "εξτρεμιστικές" του θεολογικές απόψεις και θέσεις. Μια εκ των οποίων υπήρξε και η εισήγηση που έκανε στο ανωτέρω συνέδριο με τίτλο: "προς μια μεταπατερική θεολογία;>> (βλ. http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=2570). Σ' αυτήν λοιπόν εισηγείται ο κ. Καλαϊτζίδης τα εξής: "η "επιστροφή στους Πατέρες"... είχε όμως και ορισμένες αρνητικές συνέπειες όπως την έξαρση του αντιθετικού άξονα Ανατολή-Δύση και την καλλιέργεια αντιδυτικού, αντιοικουμενικού πνεύματος...". Και λίγο παρακάτω: "...τα πεδία που καλείται να προσεγγίσει η συζήτηση για μια μετα-πατερική ορθόδοξη θεολογία: ...αυταρχικό πατριαρχικό προνεωτερικό πρότυπο, σχέση του με την πατερική θεολογία, απουσία κάθε έννοιας θρησκευτικού πλουραλισμού και ετερότητας. Επανεξέταση του ζεύγους καθολικότητα- αίρεση, εν σχέσει προς τα ζεύγη ετερότητα-αίρεση, διαφορά-ενότητα.

Ανοχή και καταδίωξη των "αιρετικών" στα πατερικά κείμενα και στη σημερινή πολιτισμική συνθήκη". Για να καταλήξει τον "πανηγυρικό" του με μια μετωπική σύγκρουση με τους Άγιους Πατέρες, η οποία κατά την ταπεινή μας γνώμη, αποτελεί κυριολεκτικά αυτό που εννοούσε ο Κύριος όταν ομιλούσε για "βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος": "...τα πεδία που καλείται να προσεγγίσει η συζήτηση για μια μετα-πατερική ορθόδοξη θεολογία ...(σσ. διαβάστε να φρίξετε) ατελής ανθρωπολογία των Πατέρων:

προβληματικές ανθρωπολογικές απόψεις της πατερικής θεολογίας π.χ. για την γυναίκα ....διάχυτος αντιφεμινισμός της Εκκλησίας και της πατερικής θεολογίας...".

Τί να πρωτοσχολιάσει κανείς; Κι αυτό είναι μόνο ένα μικρό δείγμα που επιλέξαμε, αφήνοντας εκτός αρκετές παρόμοιες εισηγήσεις. Το μόνο που μπορούμε να εκφράσουμε έπειτα από αυτό το συνέδριο είναι, αυτό που λέγαμε στις μεταξύ μας συζητήσεις, πως αν είχαμε στόχο και τη δύναμη να προκαλέσουμε δολιοφθορά στην Ορθόδοξη Θεολογία και Πίστη, ακριβώς ένα τέτοιο συνέδριο θα διοργανώναμε! Εμείς Σεβασμιώτατε, μπορεί να μην είμαστε θεολόγοι, ούτε δόκτορες και ινστρούχτορες νεοταξικών ιδρυμάτων, μπορεί να είμαστε οι "κύριοι τίποτε", τα "μωρά αυτού του κόσμου", οι πιο αμαρτωλοί όλων, όμως εμείς ποτέ δεν θα διανοούμασταν να αμφισβητήσουμε τους "καθημερινούς μας ευεργέτες", τους Αγίους Πατέρες, οι οποίοι όχι μόνο αγάπησαν παθολογικά το συνάνθρωπό τους την εποχή κατά την οποία έζησαν, αλλά εξακολουθούν, δια των αδιαλέιπτων πρεσβειών τους στον Κύριο, να μας δείχνουν την αγάπη τους, και είναι αυτοί που με επικεφαλής την Παναγία συγκρατούν (προσώρας) την οργή Του, σ' αυτή την πρωτοφανή εποχή αποστασίας στην οποία ζούμε. Είναι δυνατόν Σεβασμιώτατε, να δέχεστε και να διοργανώνετε τέτοιου είδους συνέδρια; Πραγματικά, παρ' όλο που έχουν περάσει κάποιοι μήνες από τότε, ακόμη δεν μπορούμε να το χωνέψουμε. Θέματα κεφαλαιώδη, δόγματα- θεμέλια της Πίστεως, που εδώ και 2000 χρόνια κανείς Άγιος της Εκκλησίας μας δεν τα ανακίνησε και δεν τα αμφισβήτησε, έρχεστε εσείς και οι ομοϊδεάτες σας και προτείνετε να τα ξηλώσουμε. Δεν σας περνά καθόλου από το μυαλό Σεβασμιώτατε, το γεγονός πως όσοι στο παρελθόν επιχείρησαν ανάλογες πρακτικές, στο τέλος καταδικάστηκαν στη συνείδηση της Εκκλησίας μας ως αιρετικοί; Εμείς οι Ορθόδοξοι γνωρίζουμε εδώ και δύο χιλιετίες, πως ακολουθούμε κατά πόδας το Χριστό, τους Αγίους Αποστόλους και έπειτα τους Αγίους Πατέρες. Αποτελεί δόγμα αναντίρρητον στην Ορθοδοξία πως είμαστε "επόμενοι τοις Αγίοις Πατράσι"΄ "επόμενοι", δηλαδή συντασσόμαστε πίσω από αυτούς, δεν πάμε ούτε δίπλα τους, ούτε φυσικά μπροστά τους, ως εισηγήθηκε η πλειοψηφία των "ορθοδόξων" ομιλητών του συνεδρίου σας, ήτοι "την υπέρβαση των Πατέρων".

Πώς είναι δυνατόν επίσης, να αναρρωτιέστε και να θέτετε τάχα το θέμα σε επιστημονικούς προβληματισμούς, αν δύνανται να σωθούν όσοι βρίσκονται εκτός των ορίων της Ορθοδόξου Εκκλησίας" φτάνοντας στην παράκρουση να συμπεριλαμβάνετε σε όλους αυτούς ακόμη και αγνωστικιστές (σσ. μασόνους;) ή και τους ...άθεους;! Τη στιγμή που ο Απόστολος Πέτρος τόνισε με έμφαση πως "ούκ έστιν εν άλλω ουδενί η σωτηρία΄ ουδέ γάρ όνομα έστι έτερον υπό τον ουρανόν το δεδομένον εν ανθρώποις εν ω δει σωθήναι ημάς" (Πραξ. δ΄ 13). Ο ίδιος ο Χριστός επισήμανε κατ' απόλυτον τρόπο ότι "ΕΓΩ ειμί η οδός και η αλήθεια και η ζωή ΄ ΟΥΔΕΙΣ έρχεται προς τον πατέρα εί μη δι' εμού" (Ιω. ιδ΄ 6). Αλλά πάλι Σεβασμιώτατε, μήπως το Ευαγγέλιο και γενικώς ο λόγος του Θεού μεταβάλλεται από εποχή σε εποχή, όπως αφήνουν ξεκάθαρα να εννοηθεί από τις εισηγήσεις τους οι περισσότεροι εκ των καθηγητάδων-καλεσμένων σας; Μήπως επειδή αλλάζει ο κόσμος αντιλήψεις, πρέπει να αλλάξει και η Εκκλησία; Να αμνηστεύσουμε την αίρεση, όπως πρότεινε ουσιαστικώς ο στενός σας συνεργάτης, κ. Καλαϊτζίδης, δια τον οποίον υποπτευόμεθα, πως παίζει τον ρόλο του "λαγού" της Μητροπόλεως; Να είμεθα, λέει ενωμένοι και ας είμαστε διαφορετικοί... Τί ωραίος και βολικός στοχασμός ε; Ξέρετε Σεβασμιώτατε, αυτή ακριβώς είναι και η αντίληψη του σύγχρονου κοσμικού πνεύματος και συναντάται επί παραδείγματι σε πολλά μοντέρνα αντρόγυνα, τα οποία αν και παντρεμένα (με Ορθόδοξο γάμο δηλαδή, για να ξεκαθαρίσουμε ...τα αυτονόητα), ζούν "φιλελεύθερα", στο πνεύμα του κάνε τη ζωή σου, κι εγώ τη ζωή μου". Ενωμένοι στη διαφορετικότητά μας. Γιατί όχι; Άλλωστε ο Απόστολος Παύλος μας προειδοποίησε: "έσται γάρ καιρός ότε της υγιαινούσης διδασκαλίας ούκ ανέξονται, αλλά κατά τας επιθυμίας τας ιδίας εαυτοίς επισωρεύσουσι διδασκάλους κνηθόμενοι την ακοήν, και από μεν της αληθείας την ακοήν αποστρέψουσιν, επί δέ τους μύθους εκτραπήσονται" (Β΄ Τιμ. δ΄ 3-4).

Τέλος όσο για τα περί "πατερικού φονταμενταλισμού" και για την περίφημη "φεμινιστική θεολογία", έχουμε να κάνουμε δυο σχόλια. Για το μεν πρώτο, ότι δεν μας εκπλήσσει καθόλου η ανωτέρω ατάκα που εμπνεύστηκαν και υιοθέτησαν οι οικουμενιστικοί κύκλοι, καθότι όπως και στους υπολοίπους τομείς της παγκοσμιοποιήσεως, ήτοι την πολιτική και την οικονομία, έτσι και στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον του θρησκευτικού οικουμενισμού, τα γνήσια επιχειρήματα δίδουν τη θέση τους στο νεοταξικό φρασεολόγιο, το οποίο χαρακτηρίζεται από λέξεις-ατάκες- συνθήματα, κενά περιεχομένου. Έτσι για παράδειγμα, σήμερα οι πατριώτες "σταμπάρονται" ως εθνικιστές, οι επαναστάτες (όπως οι ήρωες του '21, ή τα παλλικάρια της ΕΟΚΑ) ως τρομοκράτες, και ο Ορθόδοξος πιστός λαός στη βάση των Αγίων Πατέρων ως φονταμενταλιστές ή "συντηρητικό ρεύμα" (όπως ο ίδιος δηλώσατε σε γνωστή εφημερίδα των Αθηνών-βλ. http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=3687). Για τη "φεμινιστική θεολογία" και ειδικά για την κυρία που έκανε εισήγηση πάνω στο θέμα, έχουμε απλώς να υποθέσουμε ότι μάλλον η ίδια θεολογικά βρέθηκε σε ανώτερο επίπεδο κι απ' την ίδια την Παναγία, για να θέτει τέτοιου είδους ζητήματα. Αυτό λοιπόν που δεν "κατανόησε" ποτέ η, στερούμενη από πτυχία, τίτλους και "ντοκτορά", Υπεραγία Θεοτόκος, η οποία πορεύθηκε την Αγιωτάτη επίγεια ζωή της σιωπούσα, εν ασκήσει και εν υπακοή, ιδού το αντιλήφθηκε η κα Κασσελούρη-Χατζηβασιλειάδη (η οποία ασφαλώς δεν είναι η μόνη που ανακινεί παρόμοια ζητήματα).

ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ-ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Σεβασμιώτατε,

Με την παρούσα επιστολή δεν έχουμε στόχο να έρθουμε σε ρήξη μαζί σας.

Όμως πρέπει να συνειδητοποιήσετε πως δεν πάει άλλο αυτή η κατάσταση στη Μητρόπολή μας. Λέτε συνεχώς πως θέλετε να κάνετε τους νέους να πλησιάσουν στην Εκκλησία. Γιατί δεν το πράττετε με τον παραδοσιακό τρόπο; Γιατί να δίνετε την εντύπωση πως υποτάσσεστε σε νεοταξικά κέντρα για να κερδίζει η Εκκλησία "ούτε τα ψιχία" απ' αυτές τις συνεργασίες; Γιατί να οδηγείτε την Εκκλησία σε δοκιμασίες και περιπέτειες; Ξεχνάτε το "πάντα μοι εξέστιν, αλλ' ού πάντα συμφέρει" (Α΄ Κορ. στ΄ 12); Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι σε χώρους βαρυσήμαντους για την Ορθοδοξία (π.χ. το Άγιον Όρος) σχολιάζεστε με ιδιαίτερα μελανά και καυστικά σχόλια ως προς την (μέχρι στιγμής) δράση σας. Και ειλικρινά πολλοί εξ ημών που επισκεπτόμαστε τέτοιους χώρους, ντρεπόμαστε να δηλώσουμε σε ποια Μητρόπολη ανήκουμε. Η δέ "Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών" έχει πανελλαδικώς αναγνωριστεί, όπως προαναφέραμε, ως νεοεποχίτικο άντρο και ως νεοταξικό σχεδιαστήριο, το οποίον έχει αναλάβει εργολαβικώς να "εκτελέσει εν ψυχρώ" την Ορθόδοξη και Αμώμητη Πίστη μας. Σείς βέβαια, την αποκαλείτε "εργαστήρι θεολογίας και όχι εκκλησιαστικό άμβωνα" (βλ. http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=3687), δικαιολογώντας κατ' αυτόν τον τρόπο τη λειτουργία της "Ακαδημίας".

Έτσι όμως, με τη μέθοδο αυτή, η οποία ομοιάζει με ένα θρησκευτικό "think tank" (=δεξαμενή σκέψης), εισάγετε εις τον Ορθόδοξο χώρο ένα είδος "νεοβαρλααμισμού". Κι αυτό διότι η ανωτέρω θέση σας, συμπίπτει πλήρως με τους φιλοσοφικούς στοχασμούς και την ερευνητική (δια του ορθολογισμού) μανία του αιρετικού, εκ της δύσεως, Βαρλαάμ του Καλαβρού, αφού ουσιαστικώς παραδέχεστε και εσείς, πως στο συγκεκριμένο "εργαστήριο", τοποθετείτε την θεολογία των Αγίων Πατέρων εις το μικροσκόπιον της έρευνας, αμφισβητώντας την ως ατελή και ανεπαρκή να διακονήσει τον σύγχρονο άνθρωπο. Κατά συνέπεια και επιπροσθέτως δέ, λησμονείτε με τον πλέον τραγικό τρόπο το χωρίον της Αγίας Γραφής που αναφέρει ότι, "ούκ έρχεται η βασιλεία του Θεού μετά παρατηρήσεως" (Λουκ. ιζ΄ 20). Επομένως ως νέοι άνθρωποι που είμαστε, βλέποντας και συνειδητοποιώντας γύρω μας πως <<το μυστήριον της ανομίας ήδη ενεργείται" (Β΄ Θεσ. β΄ 7), σας παρακαλούμε υϊκώς να εισακούσετε την κραυγή αγωνίας που σας απευθύνουμε και να αγωνιστείτε για το καλό της Ορθοδοξίας μας και των παιδιών μας. Σας παρακαλούμε να μη ξαναπάρετε μέρος σε συνελεύσεις και εκδηλώσεις του Π.Σ.Ε., ούτε σε εκδηλώσεις με τους Παπικούς, όπως προσφάτως στο Bose της Ιταλίας, ούτε σε καμιά άλλη οικουμενιστική δραστηριότητα. Θα επιθυμούσαμε επίσης να μεταβάλλετε τις απόψεις σας πάνω στα ζητήματα που θίξαμε και να πάψετε να διοργανώνετε συμπόσια και συνέδρια που τορπιλίζουν κυριολεκτικά την ενότητα του Σώματος της Αγιωτάτης ημών Ορθοδοξίας. Περιμένουμε να ανταποκριθείτε λοιπόν ως οφείλετε, στις ήδη εκφρασθείσες ανησυχίες μας, οι οποίες γνωρίζουμε πως εκφράζουν κι άλλους πιστούς της Μητροπόλεώς μας, και οι οποίοι ως σήμερα δεν είχαν την δυνατότητα να εκφραστούν, και να αποδείξετε στην πράξη πως είστε στη θέση του "επί σκοπόν" διαφυλάττοντας την ποίμνη και τα πρόβατα από τους αιμοσταγείς λύκους της Νέας Εποχής. Σε διαφορετική περίπτωση και εφ' όσον συνεχιστει αυτή η κατάσταση θα αναγκαστούμε να βρεθούμε απέναντί σας και σε πρώτη φάση θα συνεχίσουμε να ενημερώνουμε τον κόσμο της Τοπικής μας Εκκλησίας, όχι με πνεύμα φανατισμού, αλλά με πνεύμα αγάπης, μιας αγάπης όπως την δίδαξε ο Χριστός μας, στερεωμένης στην Αλήθεια της Πίστεως και όχι στην υποκρισία του διαστροφικού ΠΣΕύδους και της νεοταξικής απάτης. Μετά ταύτα συνεχίζουμε εμείς οι ελάχιστοι και ανάξιοι τον προσευχητικό μας Κανόνα, όπως η υμετέρα προσωπικότητα αξιοποιήσει τα αναμφισβήτητα τάλαντά της προς όφελος και όχι εις βάρος της Ορθοδόξου ημών Εκκλησίας.

Με τον προσήκοντα σεβασμό
Ασπαζόμεθα την δεξιά σας

Οι κάτωθι υπογράψαντες:

ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ Δημήτριος

ΔΙΑΝΗΣ Δημήτριος

ΓΙΑΤΣΟΣ Κωνσταντίνος

ΘΑΝΟΠΟΥΛΟΣ Χρήστος

ΚΑΝΑΡΑΣ Απόστολος

ΚΑΡΜΙΡΗΣ Χαράλαμπος

ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ Αλέξιος

ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ Ιωάννης

ΜΑΡΚΑΣ Ιωάννης

ΜΠΟΥΓΕΛΗΣ Γεράσιμος

ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Κωνσταντίνος

ΤΣΙΑΡΑΣ Παναγιώτης-Αλέξανδρος

ΧΑΜΟΝΙΚΟΛΑΟΥ Αθανάσιος

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

- Μακαριώτατον Αρχιεπίσκοπον κ. Ιερώνυμο και λοιπούς Αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος.

- Ιερές Μονές της Ι. Μ. Δημητριάδος

- Ιερούς Ναούς πολεοδομικού συγκροτήματος (Βόλου-Ν. Ιωνίας)

- Γ.Ε.Χ.Α. παράρτημα Βόλου

- Τοπικό Τύπο

- Εφημερίδα "Ορθόδοξος Τύπος", περιοδικό "Θεοδρομία", περιοδικό "Παρακαταθήκη"

- Ιστοσελίδες <>, <>, <<ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ>>, <<ΑΚΤΙΝΕΣ>>, <<Ι. Μ.
ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ>>, <<ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟ ΕΓΚΟΛΠΙΟ>>, <<ΕΠΟΜΕΝΟΙ ΤΟΙΣ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΑΣΙ>>

Πρόεδρος Σκοπίων: «Κανείς δεν μπορεί να μας αρνηθεί το δικαίωμα να είμαστε ‘Μακεδόνες’»

Αμετανόητη, αμετάπειστη και αδιάλλακτη παρουσιάζεται η ηγεσία των Σκοπίων, μετά από αμέτρητες δηλώσεις, αναφορές και συναντήσεις εκατέρωθεν. «Δεν υπάρχει κανένα κράτος, καμία κυβέρνηση και κανείς που έχει κάποια εξουσία να αμφισβητήσει το δικαίωμα των ‘Μακεδόνων’ να είναι ‘Μακεδόνες’, διότι τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι πιο ισχυρά και πιο ανθεκτικά από το ‘πέρασμα’ ορισμένων κυβερνήσεων και πολιτικών», είπε ο πρόεδρος των Σκοπίων Γκεόργκι Ιβάνοφ, στην ομιλία του στη τελετή του Συμβουλίου της Ευρώπης στο Στρασβούργο για τον εορτασμό της 60ης επετείου από την έγκριση της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, αναφέρει σήμερα το ‘Alsat’ στην σκοπιανή έκδοσή του.

«Σήμερα είμαι περήφανος ως πρόεδρος της Δημοκρατίας της ‘Μακεδονίας’ καθώς και ως ‘Μακεδόνας’, στο όνομα όλων των κρατών μελών του Συμβουλίου της Ευρώπης, μπορώ να στείλω ένα ευγενές μήνυμα, στη μητρική μου γλώσσα τη ‘μακεδονική’ για την προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Ευρώπη», δήλωσε ο Ιβάνοφ. Η σκλήρυνση της στάσης του σκοπιανού προέδρου, οφείλεται, πιθανόν, στις συναινετικές τοποθετήσεις του τελευταία, για την επίλυση της διαφοράς Αθήνας-Σκοπίων, που είχαν, ωστόσο, αρνητικό αντίκτυπο στο ‘προφίλ’ του, όπως έδειξαν οι πρόσφατες δημοσκοπήσεις.


echedoros-a
Επικίνδυνη ομολογία του Ρ.Τ.Ερντογάν: "Δεν ελέγχω τους στρατιωτικούς - Απλά κάνω συστάσεις"!

Επικίνδυνες θέσεις εκφράζει σήμερα σε συνέντευξή του στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ο πρωθυπουργός της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Ουσιαστικά «νίπτει τα χείρας του» και ομολογεί ότι δεν μπορεί να ελέγξει τις ένοπλες δυνάμεις της Τουρκίας προχωρόντας απλώς σε … «συστάσεις» (!) προς το στρατιωτικό κατεστημένο "να μην πετάνε επάνω από ελληνικά νησιά" και (άκουσον-άκουσον!) ότι "λαμβάνει σαφείς αποστάσεις από τις επιλογές που ακολουθούν οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας του". Που σημαίνει ότι δεν έχει καμία δύναμη να ελέγξει τους στρατιωτικούς. Άρα τι ακριβώς μπορεί να εγγυηθεί ο Τούρκος πρωθυπουργός πέρα από τις επικοινωνιακές αερολογίες του; Μάλιστα τα λεχθέντα στην συνέντευξη από τον Ρ.Τ. Ερντογάν αγγίζουν τα όρια του γελοίου που μόνο ραγιάδες οσφυοκάμπτες θα μπορούσαν να τα εκλάβουν στα σοβαρά.

Υποστήριξε ανερυθρίαστα ότι οι πτήσεις πάνω από τα νησιά «δε γίνονται τόσο συχνά όσο παλιά» και μας το παίζει και ολίγον … "Ονούρ" με το δραματικά γελοίο επιχείρημα: «Εμείς θέλουμε να μη γίνονται καθόλου πτήσεις αλλά το Γενικό Επιτελείο Στρατού έχει μία «ευαισθησία» και εγώ στεναχωριέμαι». Α, τον κακομοίρη τι τραβάει! Και γιατί δεν παραιτείται αφού το Γενικό Επιτελείο «τον γράφει» κανονικά; Η συνέντευξη δίνεται στον καλό δημοσιογράφο, αλλά και μέλος του περιβόητου ΕΛΙΑΜΕΠ, Αλέξη Παπαχελά για την εκπομπή του ΣΚΑΪ «Νέοι Φάκελοι». Εδώ πλέον επιβεβαιώνονται όλοι εκείνοι μεταξύ και κυρίως οι Έλληνες στρατιωτικοί, οι οποίοι θεωρούν ότι σήμερα, λόγω της σφοδρής σύγκρουσης κεμαλικών και νεο-οθωμανών στην Τουρκία, η κατάσταση στο Αιγαίο ενέχει περισσότερους κινδύνους από οποιαδήποτε άλλη φορά στο παρελθόν. Χαρακτηριστική απόδειξη είναι η επιχείρηση «Βαριοπούλα» με το σενάριο της κατοχής του Βορείου Έβρου, αλλά και η αναβάθμιση και προσαρμογή των τουρκικών σχεδίων της «Βαριοπούλας», όπως αποκαλύπτει η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που κυκλοφορεί. Αλλά στην συνέντευξή του ο Ρ.Τ.Ερντογάν λέει και άλλα πολλά ενδιαφέροντα, όπως ότι «Δεν πρόκειται να προχωρήσει σε μονομερείς κινήσεις στο Αιγαίο» (δηλαδή ζητεί να δηλώσουμε ότι παραιτούμεθα του δικαιώματος επέκτασης των χωρικών μας υδάτων στα 12 μίλια για να άρει το casus belli, αποδεικνύοντας), ρίχνει την καραμέλα της συνεκμετάλλευσης στο Αιγαίο, δηλώνει ότι αρνείται να έρθει στην Αθήνα αν παρευρεθεό ι Μ.Νετανιάχου (ελπίζουμε ο Ισραηλινός πρωθυπουργός να μην φοβηθεί τον Τούρκο ομόλογό του) κατηγορώντας την ισραηλινή κυβέρνηση για «Πολιτική θρασύτητα». Από εκεί και πέρα λέει ότι « Δεν βλέπω γιατί να μην υπάρξει συμφωνία στο Αιγαίο και θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι για συνεργασία... Με το φίλο μου τον κ. Παπανδρέου προσπαθούμε να αλλάξουμε την πορεία των πραγμάτων.» Ο Ταγίπ Ερντογάν ρωτήθηκε ακόμα για τις πτήσεις τουρκικών αεροσκαφών πάνω από το Αιγαίο. Πάνω σε αυτό, όμως, επέρριψε ευθύνες στην ελληνική πλευρά, λέγοντας ότι η Ελλάδα κάνει πτήσεις μέχρι τη δική μας υφαλοκρηπίδα και εδώ χρειάζεται μία αλληλοκατανόηση μόλις χθες το defencenet.gr αποκάλυψε ότι θεωρούν τουρκικό εναέριο χώρο την περιοχή του Αγαθονησίου. «Αν ένα σκάφος απογειώνεται από τη μία χώρα, ένα άλλο αεροσκάφος θα πρέπει να απογειωθεί και από την άλλη» Και βάζει στην μέση την ΝΑΤΟποίηση του Αιγαίου: «Οι πτήσεις θα πρέπει να ελέγχονται από το ΝΑΤΟ». Από εκεί και πέρα μιλάει και για «αλλαγή της ψυχολογίας της κοινής γνώμης» (που προφανώς δεν πρέπει να αντιδρά όταν τα τουρκικά μαχητικά παραβιάζουν τα σύνορά μας) Αλλά θα πρέπει να αλλάξουμε και την ψυχολογία της κοινής γνώμης , αν μην βλέπει δηλαδή τα πράγματα από την στρατιωτική πλευρά. Νομίζω ότι υπάρχει μία κόπωση απ΄αυτή τη συζήτηση». Καμία κόπωση αγαπητέ Ταγίπ! Εδώ είναι οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις και σας περιμένουν απόλυτα ξεκούραστες…



Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Με την κάλυψη του ΝΑΤΟ τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη παραβίασαν τον εθνικό εναέριο χώρο, απαιτώντας μάλιστα να απομακρυνθούν τα Ελληνικά που έσπευσαν να τα αναχαιτίσουν!

Με το πρόσχημα ότι εκτελούν νατοϊκή αποστολή, τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη παραβίασαν τον εθνικό εναέριο χώρο, απαιτώντας μάλιστα να απομακρυνθούν τα Ελληνικά που έσπευσαν να τα αναχαιτίσουν. Προβληματισμός για τη νέα τακτική της Άγκυρας. Σοβαρή πρόκληση των Τούρκων που με πρόσχημα ότι εκτελούν νατοική αποστολή, όχι μόνο παραβίασαν τον εθνικό εναέριο χώρο, αλλά απαίτησαν και από τους Έλληνες πιλότους να απομακρυνθούν! Οι προκλήσεις σημειώθηκαν στις 12 και 15 Οκτωβρίου, όπως αποκάλυψε η εφημερίδα "Τα Νέα", το δημοσίευμα της οποίας επιβεβαιώνει το ΓΕΕΘΑ.

Τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη εισήλθαν απροειδοποίητα στον εθνικό εναέριο χώρο, στις προαναφερθείσες ημερομηνίες, και αμέσως έλληνες πιλότοι, σύμφωνα με την πάγια τακτική, έσπευσαν να τα αναγνωρίσουν και να τα αναχαιτίσουν. Τότε το τουρκικό ραντάρ του Τσανάκαλε εξέπεμψε σήμα ότι τα τουρκικά αεροσκάφη πετούν στο πλαίσιο αποστολής του ΝΑΤΟ και κάλεσε τα ελληνικά αεροσκάφη να απομακρυνθούν! Απαίτησαν ουσιαστικά οι Τούρκοι να απέλθουν τα ελληνικά αεροσκάφη από το FIR Αθηνών! Φυσικά, οι Έλληνες πιλότοι αγνόησαν και στις δυο περιπτώσεις τις προκλητικές, καινοφανείς απαιτήσεις των Τούρκων και συνέχισαν κανονικά τη διαδικασία αναγνώρισης/αναχαίτισης. Όπως σημειώνουν ανώτατοι αξιωματικοί στο News247, ακόμη και αν τα τουρκικά μαχητικά εκτελούν αποστολή του ΝΑΤΟ είναι υποχρεωμένα να υποβάλλουν σχέδιο πτήσης σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς και η θέση της Ελλάδας στο συγκεκριμένο θέμα είναι αμετάβλητη. Πάντως δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για την προσπάθεια της Άγκυρας να εμπλέξει ή να χρησιμοποιήσει το ΝΑΤΟ στην έκνομη αεροπορική δραστηριότητά της στο χώρο του Αιγαίου.


news247.gr
Άγκυρα: “Τουρκικός εναέριος χώρος το Αγαθονήσι – Τον παραβιάζουν τα ελληνικά μαχητικά”!

Τουρκικό εναέριο χώρο χαρακτήρισε για πρώτη φορά επίσημα η Άγκυρα, όπως αποκαλύπτει σήμερα για πρώτη φορά το defencenet.gr, την εναέρια περιοχή του Αγαθονησίου! Κατ’αυτό τον τρόπο θεωρεί ότι τα δύο ελληνικά F-16C που έσπευσαν στην περιοχή για να αναχαιτίσουν τα τουρκικά αεροσκάφη παραβίασαν τον τουρκικό εναέριο χώρο και μάλιστα σε μεγάλο βάθος, όπως υποστηρίζει το τουρκικό ΓΕΕΘΑ! Η Άγκυρα υποστηρίζει ότι τα ελληνικά μαχητικά εισήλθαν στον τουρκικό εναέριο χώρο κατά 4 ν.μ.
……

Σε επικοινωνία που είχαμε και με το ΓΕΕΘΑ και με το ΓΕΑ αυτό αποκλείστηκε κατηγορηματικά και τέθηκαν στην διάθεση του defencenet.gr όλα τα πειστήρια της πτήσης. Η πραγματικότητα είναι ότι η Άγκυρα θεωρεί την περιοχή του Αγαθονησίου ότι είναι τουρκική. Γράφουν συγκεκριμένα στην αναφορά τους «(257) 12 Νοεμβρίου 2010 Χερσόνησος Dlek/ Νότια της επαρχίας Αϊδινίου – Δύο F-16 προερχόμενα από τη Νέα Αγχίαλο, εισήλθαν 4 ναυτικά μίλια στον εναέριο χώρο μας, στην περιοχή Χερσόνησος Dilek/ Νότια της επαρχίας Αϊδινίου, όπου παρέμειναν για 2 λεπτά, κάνοντας παραβίαση». (257 12 Ekim 2010 Dilek Yarımadası / Aydın Güneyi Yunanistan’ın N.Ankhialos meydanından kalkan, anılan ülkeye ait 2XF-16 uçağı, Dilek Yarımadası / Aydın güneyinde, 4 deniz mili içeriye girerek, hava sahamızı 2 dakika süre ile ihlal etmiştir).(http://www.tsk.tr/HABERLER_ve_OLAYLAR/2_Hava_Ihlalleri/tatbikat_ucuslarinda_yunanistanin_mudahalesi_2010.htm)
Τι σημαίνει αυτό: Εγείρουν πλέον ιδιοκτησιακές απαιτήσεις και για τα νησιά της περιοχής. Γιατί δεν μπορεί να θεωρούν τουρκικό εναέριο χώρο, τον εναέριο χώρο που βρίσκεται επάνω από ελληνικό έδαφος. Από ελληνική πλευράς δεν έχει υπάρχει ούτε «κιχ» για την απίστευτη και αυθαίρετη τουρκική κίνηση. Ούτε από το ΓΕΕΘΑ, ούτε από το λαλίστατο κατά τα άλλα ΥΠ.EΞ. Στο μεταξύ, όπως γράφουν σήμερα ΤΑ ΝΕΑ, σε νέου τύπου προκλητική τακτική αµφισβήτησης ελληνικών δικαιωµάτων και αρµοδιοτήτων εφήρµοσε δύο φορές την προηγούµενη εβδοµάδα η Αγκυρα στον εναέριο χώρο του Αιγαίου αξιώνοντας από ελληνικά µαχητικά αεροσκάφη µε επίκληση του ΝΑΤΟ να φύγουν από τον διεθνή εναέριο χώρο όπου πραγµατοποιούσαν αναγνώριση – αναχαίτιση τουρκικών F-16 στο FΙR Αθηνών χωρίς σχέδια, έχοντας νωρίτερα παραβιάσει τον εθνικό εναέριο χώρο.
Συγχαρητήρια του Soros στον πράκτορα Παπακωνσταντίνου!

Δεν είναι να απορεί κανείς. Το ΠΑΣΟΚ το "πάει το γράμμα". Από τον Βαλλιανάτο, στον Τρεμόπουλο, τον Αλεβιζάτο , τη στήριξη φιλοσκοπιανών γενίτσαρων, τη δημιουργία "τουρκικού" κόμματος στη θράκη από στελέχη του Γιωργάκη, τους νόμους για τους ομοφυλόφιλους, το χασίς, την άρση της μονιμότητας, την διαχείριση του δημοσίου χρέους από τη Goldman-Sachs, το ξεπούλημα της Δημόσιας περιουσίας ... το "βιογραφικό" του ΠΑΣΟΚ-Soros της προδοσίας είναι υπερπλήρες. Αφού λοιπόν ο άνθρωπος ο οποίος στοιχημάτισε στην χρεοκοπία της Ελλάδας είναι ευχαριστημένος από τις καταστροφικές επιλογές του Παπακωνσταντίνου και του ΠΑΣΟΚ ... σημαίνει ότι οδηγούμαστε σε δρόμο χωρίς επιστροφή.

Αυτές οι εκλογές δεν πρέπει να πάνε χαμένες. Οι εγκληματίες αυτοί λαμβάνουν μέτρα για τις επόμενες δύο τετραετίες προκειμένου να γίνουν πλούσιοι οι ίδιοι αλλά και οι "χορηγοί" τους όπως ο Soros. Κι όταν αμερικάνοι χρηματιστές ... "ενδιαφέρονται" να "σώσουν" μία χώρα όπως η Ελλάδα ... τότε η καταστροφή της είναι κάτι παραπάνω από βέβαιη.

macedonia-greece

Έλληνες πολιτικοί πιόνια του Τουρκικού Προξενείου Θράκης

Η Θράκη παίζεται αυτήν την εποχή στα ζάρια από το Τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής, Έλληνες πολιτικούς και πολιτευτές που έχουν μετατραπεί σε πιόνια του (προξενείου). Αυτή η φοβερή καταγγελία έρχεται από έναν πρώην αντιπρόεδρο της βουλής και βουλευτή του ΠΑΣΟΚ στην Ξάνθη, κ. Παναγιώτη Σγουρίδη. Ο πρώην αντιπρόεδρος της Βουλής, ο οποίος εκλεγόταν για πολλά χρόνια βουλευτής Ξάνθης, παρά τον πόλεμο που δεχόταν από τους «σκληροπυρηνικούς» μουσουλμάνους κάνει λόγο για συνδιοίκηση του Τουρκικού Προξενείου με τοπικούς πολιτικούς και πολιτευτές της Θράκης και για κέντρα, που μας παίζουν στα ζάρια, για μια χούφτα μειονοτικούς πελατειακούς ψήφους.

Το όνομα του κ.Σγουρίδη είχε ακουστεί έντονα ως υποψηφίου του ΠΑΣΟΚ για την 1η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Τελικά δεν επιλέχθηκε με τη δικαιολογία ότι «δεν τα πάει καλά με το μουσουλμανικό στοιχείο». Για να μην προκληθούν υποτίθεται αντιδράσεις στη μειονότητα ο κ. Σγουρίδης δεν επελέγη. Αποτέλεσμα να κατέβουν στις εκλογές σε Ξάνθη και Κομοτηνή δύο ανεξάρτητοι συνδυασμοί , οι οποίοι εκπροσωπούν το «σκληρό» κομμάτι της μειονότητας. Στη δήλωσή του – που θα προκαλέσει πολιτικό σάλο – ο πρώην αντιπρόεδρος της βουλής κ.Π. Σγουρίδης τονίζει τα εξής: «Η αλήθεια είναι ότι οι σχέσεις μου με το μουσουλμανικό στοιχείο είναι καλές έως πολύ καλές. Είναι κακές με τους ανθρώπους του Τουρκικού Προξενείου της Κομοτηνής και τους εξαρτώμενους από αυτούς πολιτικούς και πολιτευτές. Διότι δεν δέχομαι στην ακριτική και ευαίσθητη 1η Περιφέρεια Α.Μ.Θ. τη συνδιοίκηση με το Τουρκικό Προξενείο. Δεν δέχομαι για μια χούφτα μουσουλμανικούς ψήφους να οδηγείται η περιοχή σε επικίνδυνα μονοπάτια. Δεν δέχομαι να υψώνεται η σημαία των Τούρκων της Δυτικής Θράκης σε κάθε εκδήλωση παρουσία του Προξένου και σε κάθε επίσκεψη των επικεφαλής των γκρίζων λύκων», και βέβαια δεν δέχομαι με τίποτα Έλληνες πολιτικούς να φωτογραφίζονται δίπλα αυτήν».


newsbomb


Η χώρα παει καλά! Δεν πεθαίνουν ακόμη άνθρωποι στο δρόμο!

Η πραγματικότητα έχει ξεπεράσει πλέον κάθε φαντασία για την Ελλάδα του 2010. Πολλοί έχουν παρομοιάσει τον Παπανδρέου με τον Τσολάκογλου ή με την χούντα, αλλά αυτά συνέβαιναν πάντα σε μια κυβέρνηση. Πολλές φορές για παράδειγμα στο παρελθόν, όταν ήταν κυβέρνηση της ΝΔ μιλούσαν για παρακράτος της Δεξίας, για την επάρατο Δεξία, ενώ πάλι για τον Σημίτη μιλούσαν για αρχιερέα της διαπλοκής και για διεφθαρμένο Πρωθυπουργό. Ολά τα παραπάνω είχαν πάντα μια δόση αληθείας, αλλά στη πραγματικότητα, η καθημερινότητα μας ήταν λίγο καλύτερη. Δεν είμασταν ποτέ Σουηδία, αλλά πάντα βρίσκαμε όλοι εμείς που ήμασταν εκτός συστήματος τρόπους να ζούμε σε αυτή την διεφθαρμένη χώρα.

Το πρόβλημα δεν ήταν στην Ελλάδα η κοινωνία, το πρόβλημα ήταν η πολιτική κι οι πολιτικοί που ορίζουν και τους κανόνες του παιχνιδιού. Αυτοί αποφασίζουν και σήμερα τον τρόπο με τον οποίο θα διατηρήσουν τα προνόμια τους! Η επίθεση είναι πλέον κατά μέτωπό, όχι στην διαφθορά ή στις πελατειακές σχέσεις όπως προσπαθεί να μας πείσει ο κ.Παπανδρέου, αλλά κατά όλων των υπολοίπων! Της Εργατικής και Μεσαίας Τάξης που θα έλεγε κι η Παπαρήγα. Συνδικαλιστές, Δικηγόροι, ΕΣΗΕΑ, βουλευτές, Συγκροτήματα έχουν μείνει στο απυρόβλητο. Και σαν να μην έφτανε αυτό, είναι κι οι μόνοι κερδισμένοι από την ύφεση, αφού θα επωφεληθούν από την πτώση της αγοραστικής αξίας των πάντων, στην αγορά. Ηδη με την απελευθέρωση των επαγγελμάτων ετοιμάζουν εταιρείες μεταφορών, εταιρείες ηλεκτρισμού, εταιρείες τζόγου κτλ κτλ
Ενω πριν από μερικούς μήνες οι όποιοι πολιτικοί χαρακτηρισμοί θα εθεωρούντο “υπερβολικοί” και θα αναπαράγωνταν από στις επιθεωρήσεις, αυτό που άλλαξε πλέον ότι κι η πιο κακοπροαίρετη υπερβολη κατά της Κυβέρνησης, αδυνατεί να περιγράψει την Πραγματικότητα.
Ο,τι και να γράψει κανείς, ό,τι ανάλυση και να κάνει, όση φαντασία και να βάλει, η πραγματικότητα τον έχει ξεπεράσει.
Μια βόλτα στο Τύπο είναι αρκετή για να καταλάβεται.
Γράφει ΤΟ ΒΗΜΑ…[...]…Στροφή στο σκληρό ροκ από τον Πρωθυπουργό . . . Ο Πρωθυπουργός προσέδωσε χαρακτηριστικά κεντρικής πολιτικής αναμέτρησης στις αυτοδιοικητικές εκλογές θέτοντας το δίλημμα: «Θα συνεχίσουμε το έργο της σωτηρίας και της αναμόρφωσης της χώρας, ή θα πάμε πίσω, στην παρακμή της φαυλότητας, της λεηλασίας του δημόσιου πλούτου και της πελατειακής σπατάλης; Δηλαδή, σε όλα αυτά τα φαινόμενα, που ξέρουμε ότι είναι η βάση αυτής της κρίσης»...[...]…
Και την ίδια ώρα που ο Πρωθυπουργός μιλάει για έργο της σωτηρίας και της αναμόρφωσης της χώρας, διαβάζουμε στις διπλανές στήλες…
Στο enet.gr …[...]… Τουλάχιστον «έκρηξη» φέρνει η μόνιμη ύφεση και το συνεχές κλείσιμο των επιχειρήσεων. (H Aνεργία) Από το 9,5% του 2009, ένα χρόνο πριν από τη διαπίστωση της κρίσης στην Ελλάδα, αυξάνει στο 11,6% φέτος, στο 14,5% του χρόνου και στο 15% το 2012…[...]…
Στην ΗΜΕΡΗΣΙΑ …[...]… – Ενας στους τρεις καταναλωτές (το 31,18%) στην Αθήνα δεν μπορεί να εξοφλήσει τα καυτά τιμολόγια του ηλεκτρικού … Στη χώρα συνολικά το αντίστοιχο ποσοστό φθάνει το 27,62% (ένας στους τέσσερις καταναλωτές). Μόνο τον φετινό Ιούνιο 1.094.585 καταναλωτές δεν μπόρεσαν να πληρώσουν τον λογαριασμό της ΔΕΗ…[...]…Στον ΟΤΕ εκτιμάται πως οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί ξεπερνούν τις 500.000. Στην ΕΥΔΑΠ διαπιστώνεται πως… αυξάνονται θεαματικά τα κρούσματα των απλήρωτων λογαριασμών, ιδιαίτερα αυτών με υψηλά ποσά. Η κατάσταση στη ΔΕΗ αναμένεται να επιδεινωθεί από τον Ιανουάριο, οπότε το ηλεκτρικό ρεύμα θα ακριβύνει κατά 13,7% τουλάχιστον. «Βουνό» οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί, με τα χρέη των καταναλωτών στη ΔΕΗ να είναι αυξημένα κατά 168% πέρυσι σε σχέση με το 2004. Η κατάσταση είναι πλέον δραματική, αν ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι κατά την ίδια πενταετία (2004-2009) αυξήθηκαν κατά 208% τα χρέη των «μη ενεργών» καταναλωτών.και τέλος…
Στην enet.gr …[...]… Το Μνημόνιο στέλνει έναν στους 11 στο συσσίτιο…[...]…Ουδεν σχόλιον
Στο newsit.gr …[...]…ο κ. Δήμτσας Γενικός Διευθυντής της ΜΚΟ “Αποστολή” τα συσσίτια άρχισαν το Πάσχα του 2008 με 1.200 μερίδες και τώρα έχουν φτάσει τις 10.000 και πλέον ζητάνε περισσότερο…[...]…Στις επόμενες εκλογές θα κριθουν περισσότερα από ένα Δημαρχικό θώκο,
Η τύχη είναι στα χέρια μας. Η Δημοκρατία πρέπει να νικήσει την Τρομοκρατία των ΜΜΕ. Αν νικήσει η απόχη, ο καναπές κι ο Φραπές η επόμενη μάχη θα είναι αιματηρή. Ειμαστε των άκρων και το ξέρουν. Μεχρι τώρα το-δε-βαριέσε μας κρατά, αλλά όταν σηκωθούμε δεν θα πάρουμε ούτε χύτρες, ούτε Αυγά, το είδαν το Δεκέμβρη (δεν ήμουν υπέρ, αλλά . . .). Είμαστε πολλοί, έχουμε δύναμη, ας τους δώσουμε ένα μάθημα . . .

antinews